Eerste hulp bij verandering

Fix die Growth mindset

In een humoristische, energieke en interactieve presentatie neemt Joris jullie mee in de wereld van verandering. Hij gaat in op diverse aspecten van menselijk gedrag, hoe we in ons hoofd vaak worstelen met verandering, de werking van ons brein en het onderscheid tussen een Growth en Fixed Mindset. Zijn verhaal is onderscheidend en bevat de nieuwste inzichten. Wat werkt wel en wat werkt niet als we willen veranderen?  De combinatie van inhoudhumor en interactie maakt ‘Eerste hulp bij verandering’ een ideale toevoeging aan uw bijeenkomst, congres of evenement.

Boek nu

Verbinding in tijden van verandering

Een sterke cultuur betaalt zich terug

Je hebt er elke dag mee te maken en weet dat het belangrijk is: de organisatiecultuur. Toch blijft het ongrijpbaar, zweverig en vooral lastig om te verbeteren. Joris helpt jullie om cultuur tastbaar te maken:

  • Relaties zijn de nummer één voorspeller van menselijk geluk
  • Uit onderzoek blijkt dat een sterke cultuur waarin iedereen zich veilig, ondersteund en geïnspireerd voelt, leidt tot: 
    • 30% betere prestaties (Harvard)
    • 12% stijging in productiviteit (University of Warwick)
    • 756% toename van de netto omzet (Harvard)

In een wervelende show daagt Joris jullie uit na te denken over het doel van jullie samenwerking. Welke waarden staan bij jullie op de muur en hoe kun je deze vertalen naar concreet gedrag in de (hybride) praktijk? Joris geeft de bouwstenen waarmee jullie samen een geweldige cultuur kunnen bouwen.

Boek nu

Eerste hulp bij leiderschap

Investeer in inspirerende leiders
  • Het zijn de leiders, managers en docenten die hét verschil maken. Zij bewaken de organisatie-energie, in bedrijven en zelfs in gezinnen. Ze inspireren of demoraliseren
  • Uit onderzoek van Gallup blijkt dat geen enkele andere factor zoveel invloed heeft op de productiviteit van medewerkers als de relatie met zijn/haar leidinggevende. 

Leiders inspireren anderen door eerst effectief hun eigen energie te beheren en vervolgens door hoe goed ze de collectieve energie van degenen die ze leiden mobiliseren, focussen, investeren en vernieuwen. Tijdens deze prikkelende presentatie beantwoordt Joris de vraag hoe je als leider en manager het maximale uit je team én het optimale uit je bedrijfsprocessen haalt.

Boek nu

Eerste hulp bij duurzaamheid

Kies vandaag voor morgen. En overmorgen, en over-overmorgen.
  • Earth Overshoot Day betekent dat de mensheid van 1 januari tot die dag al zoveel van de natuur heeft gebruikt als de planeet in een heel jaar kan regenereren. In 2021 was dat op 29 juli. Tijd voor actie
  • Sollicitanten kiezen steeds vaker voor organisaties die duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan.

Op luchtige en humoristische wijze maakt Joris de deelnemers bewust van de vraag hoe duurzaam hun eigen keuzes zijn en deelt hij praktische tips hoe zowel individuen als organisaties er in slagen duurzame keuzes te maken.

Boek nu

Van Stress naar Succes

Manage energie in plaats van tijd
  • Rennen, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan. Druk doen met van alles maar het missen van de kern. Kunnen we dat als mens wel aan of hebben we een systeem gecreëerd dat ons niet past?
  • Stress is momenteel hot om het dubbelzinnig te verwoorden. Werkstress is momenteel beroepsziekte nummer 1 en de WHO – De World Health Organization – voorspelt dat stress in 2030 volksziekte nummer 1 is.

Het managen van energie in plaats van tijd en je scorebord is dé sleutel naar duurzame prestaties, gezondheid en geluk. Tijdens deze ontspannen keynote laat Joris de deelnemers voelen wat stress is en bespreekt hij de vier principes van het managen van fysieke, emotionele, mentale en spirituele energie.

Na deze keynote weten de deelnemers wat hun grootste verander-obstakel is en lopen ze de deur uit met praktische handvatten en routines die ze helpen op een duurzame en leuke manier hun productiviteit te ontwikkelen.

Boek nu

Spice up your story

Van informeren naar inspireren
  • Wist je dat het gemiddelde wetenschappelijke artikel dat in een tijdschrift verschijnt door niet meer dan 7 mensen wordt gelezen?
  • De gemiddelde aandachtspanne van de mens is zeven seconden
  • Je publiek overtuigen in een zakelijke omgeving doe je niet alleen met onderzoeksrapporten en rationele argumenten

Waar het om draait is dat je je publiek weet te raken. Storytelling is een techniek waarmee je dat uitstekend kunt doen. Je verhaal wordt beeldend en je publiek kan zich inleven in je boodschap. Hierdoor onthouden ze je boodschap, sterker nog: ze vertellen je boodschap door.

Op interactieve wijze neemt Joris de deelnemers mee in de wereld van storytelling. Joris deelt praktische handvatten waardoor je zorgt dat je product beter wordt verkocht, hoe je mensen overtuigt van een idee en hoe zorgt dat je visie werkelijk wordt begrepen en medewerkers mee krijgt in beweging.

Boek nu