Skip to main content

Visie

De maatschappij verandert in rap tempo. Wegduiken heeft geen zin. Er goed op inspelen is het devies.

Toch stuiten veranderingen in organisaties vaak op weerstand en 'mislukt' 70% van de verandertrajecten. Waar kies je voor met zoveel veranderingen in het huidige speelveld? Wat werkt wel en wat werkt niet als we willen veranderen?

Investeer in je mensen

Het betaalt zich terug

Diep van binnen weten we allemaal dat we ons beste werk leveren als we ons veilig voelen, ondersteund en geïnspireerd. Uit onderzoek blijkt dat als je je mensen (eerst) energie geeft en enthousiast (bevlogen) maakt over het werk dat ze doen (en de doelgroep waarvoor ze werken), ze je doelgroep beter van dienst zullen zijn; op hun beurt zal de doelgroep u superieure (financiële) beloningen geven. 

  • 30% betere prestaties (Harvard)
  • 12% stijging in productiviteit (University of Warwick)
  • 23% meer winst (Gallup)

De menselijke uitdagingen

Onze natuur

Wij mensen zijn gewoontedieren, van nature 100 % risico-avers én hebben de neiging korte-termijn-pleziertjes te verkiezing boven lange termijn geluk. We nemen de meeste besluiten om onbewuste (uit gewoonte) en irrationele (vaak emotionele) redenen. Zelfs de meest steekhoudende argumenten en logica landen niet…

Als we duurzaam willen willen veranderen, zullen we tot het onbewuste brein door moeten dringen én de moed vinden om, ondanks de blootstelling aan de vele korte termijn verleidingen te kiezen voor wat het beste is op de lange termijn.

Duurzame verandering

Purpose - Truth - Action

Onderzoek en ervaring leren dat het verbinden met je diepste waarden – waar draait het écht om? – en het formuleren van een daaruit volgend dwingend doel – een purpose – tezamen de meest krachtige brandstof vormen voor duurzame verandering. Waarden dienen ook als kompas voor het maken van keuzes in hectische tijden.

De tweede fase is de waarheidsfase. Hoe doen jullie het nu? Dit werkt het beste door te testen of een spiegel of een spiegel voor te houden. Hierdoor vergroot je het bewustzijn.

De derde fase is de actiefase: dicht het gat tussen waar jullie nu staan en waar jullie naartoe willen door het ontwikkelen van rituelen waarmee je doelbewust werkt aan jullie waarden en het behalen van jullie doel. 

Succes zonder geluk
is geen succes.

Joris MenckeComedian & keynote Spreker

Lessen in Geluk

Aan welke knoppen kun je draaien?

Let's get in touch

Permission to be human

Zodra we emoties - zoals angst en verdriet - als natuurlijk accepteren, is de kans groter dat we ze overwinnen en op de lange termijn meer geluk ervaren.

Prioritize relationships

Geef prioriteit aan relaties. De nummer één voorspeller van menselijk geluk is de tijd die we doorbrengen met mensen om wie we geven en vice versa.

Rituals

We maken eerst onze gewoonten en dan maken onze gewoonten ons.

Meaning, Pleasure & Strengths

Geluk ligt - zowel zakelijk als privé - op het kruispunt van plezier en betekenis. Als je ook nog je talenten kunt ontwikkelen, wordt het helemaal een feestje.

Simplify

Een simpel leven maakt gelukkig. We hebben het over het algemeen te druk en proberen steeds meer activiteiten in steeds minder tijd te persen. Kwantiteit beïnvloedt kwaliteit, en we sluiten compromissen over ons geluk door te veel te proberen. 'Ja' zeggen tegen een ander, betekent vaak 'nee' tegen jezelf.